fbpx
=

Advies, sparringpartner, marketing buddy

 Je wil wel aan online zichtbaarheid en marketing doen om meer klanten aan te trekken.
Maar je weet niet wat en hoe. Je weet niet waar te beginnen. 

Dan heb jij iemand nodig die met jou aan de virtuele tafel gaat zitten en samen met jou een plan opzet hoe we jouw marketing kunnen aanpakken.

We beginnen bij de basis: wie is je ideale klant? Is je aanbod helder? Verwoordt je website dit perfect? Wat is jouw stijl van communiceren? Met welke online tools ga je gaan werken?

Ik sta erom bekend kritische vragen te stellen. Ik doe dat in de eerste plaats om jouw bedrijf helemaal te snappen, maar vaak zorgen die vragen er tegelijk voor dat een aantal zaken eens goed onder de loep genomen worden.

=

Technische uitvoering van je marketing: aan de slag met online tools

OK, de lijnen van je online marketing zijn uitgetekend.

Dan is het tijd om ze technisch te implementeren:  aan de slag met je e-mailmarketingtool, een Facebookadvertentie uittekenen en instellen, je website wat aanpassen, verkoop automatiseren, een online programma lanceren.

 

Hiermee kan ik jou ondersteunen

Expert in de emailmarketing en shopping cart tool Autorespond.

Emailmarketing is nog steeds de beste manier om in contact te blijven met geïnteresseerden in jouw bedrijf en aanbod. De contacten op jouw emaillijst zijn bovendien van jou, wat niet kan gezegd worden van je volgers op sociale media.
Door middel van een gratis weggever – in welke vorm ook – verzamel je consistent emailadressen en laat je je lijst gestaag groeien.

Succesvol adverteren op Facebook en Instagram vraagt een goed uitgetekende strategie. Drukken op de blauwe knop ‘bericht promoten’ doe je beter niet, wil je je geld goed besteden. Ik begeleid jou van A tot Z voor jouw advertenties.

Zomaar wat posten op sociale media is niet de beste manier om consistent zichtbaar te zijn. Spontane posts zijn eerder een aanvulling op een gerichte planning van diverse soorten posts. Ik help jou dit te structureren.

Laat het mij weten

Deze vragen stellen ondernemers mij vaak

Hoe werkt dat, op afstand?

Online heeft nog weinig limieten.
Zowel qua tools als qua communicatiemiddelen. We hoeven elkaar niet te zien om toch een connectie te ervaren. Video gesprekken, telefoon, e-mail, sms en whatsapp maken het mogelijk nauw contact te hebben. Op deze manier werk je toch ‘samen’ zonder dat ik bij jou op kantoor zit.

Toch kom ik zeer graag ook eens live bij je over de vloer, in de mate van het mogelijke en zeker bij de start. Kwestie van de band geolied te houden. Er gaat niets boven een lunch samen om lekker bij te kletsen over jouw bedrijf of over koetjes en kalfjes.

Hoe gaat een samenwerking van start en wat voor samenwerking is dit eigenlijk?

Wanneer een samenwerking van start gaat, ligt de eerste focus op communicatie over je bedrijf, je ideale klant, je aanbod. Afhankelijk van welke taken ik voor jou zal gaan doen, volgt een informerende fase, een uitwisseling van logins, accounts en huisstijl of de uitgebreidere strategie-bepalende fase.
Ook de waarden en filosofie van je bedrijf zijn belangrijk voor mij. Hoe communiceer je naar je klanten toe? Wat is met andere woorden je tone of voice?
Helemaal in de sfeer komen van jouw bedrijf en je producten goed leren kennen, heeft dus wel wat tijd nodig.
Idealiter wordt de hoeveelheid taken stilletjes aan opgebouwd. Zo bouwen we aan onze werkrelatie en behouden we beiden steeds het overzicht. Deze opbouwende manier van werken geeft mij de tijd om langzaam in je bedrijf te rollen.

Onze samenwerking is er ééntje van het actieve soort.
Ik heb geen magische werkt-voor-iedereen-formule en geloof in de kracht van samen denken. Ik verlang van jou veel input over je zaak, over je kennis. Ik ben bijvoorbeeld goed in het vormgeven van jouw blogtekst, maar de kernboodschap moet wel van jou komen.

Kies ik zelf welke taken ik uit handen geef?

Ja natuurlijk.
Ben je als ondernemer volledig op de hoogte van de hedendaagse marketing en zoek je alleen iemand die het technisch voor je waarmaakt, dan kan dat. Wat uiteraard niet wil zeggen dat ik je geen feedback zal geven als ik zelf suggesties heb om bepaalde dingen te optimaliseren.
Ben je eerder de ondernemer die niet goed weet hoe alles aan te pakken, die suggesties en een strategie kan gebruiken. Dan gaan we eerst uitgebreid in op jouw specifieke business. We bekijken wat voor jouw bedrijf de ideale manier is om aan marketing te gaan doen en om online zichtbaar te zijn.

Vaak hangen de verschillende factoren van online marketing wel nauw samen.
Het is bijvoorbeeld niet zo verstandig mij enkel in te schakelen voor je Facebook advertenties als je website verder een rommeltje is en de bezoeker niet voldoende aanspreekt.

Hoe ga je om met privacy van mijn bedrijf en klanten?

Zeer discreet. Zelfs voor GDPR in de media kwam, is privacy en discretie altijd belangrijk geweest voor mij.
Voor de start van onze samenwerking wordt een overeenkomst opgesteld waarin privacy ruim aan bod komt.
Je kan op je twee oren slapen dat je gegevens veilig zijn bij mij en dat niks van jouw interne keuken aan derden wordt meegedeeld.

Hoe zit dat met sociale zekerheid en co?

Daar hoef jij je niks van aan te trekken.
Jouw kost is mijn maandelijkse factuur, die je rechtstreeks in je boekhouding inbrengt.
Ik zorg verder zelf voor mijn sociale bijdragen. Vakantie en ziekte zijn voor mijn rekening.
Je hoeft geen verzekeringen af te sluiten voor mij, ik ben immmers geen personeel.

Wat als het toch niet zo klikt tussen ons?

Ach, dat zou jammer zijn.
Ik acht die kans wel klein omdat we voor de start van onze samenwerking al diverse keren contact hadden. Dan weten we het zo wel een beetje of er een aangename werkrelatie kan groeien.
Voor mij is het belangrijk dat ik helemaal achter je bedrijf kan staan. Als dat niet zo is, dan zal ik niet voor je werken, want dan is mijn motivatie niet groot genoeg. 

Zowiezo neemt het wat tijd om elkaar volledig te leren kennen in onze werkrelatie.
Wat jouw voorkeuren zijn van werken en communicatie, zodat ik daar rekening kan mee houden.

Als het in het allerslechtste geval toch niet lukt, dan is het beter de samenwerking te beëindigen. Niemand wordt vrolijk van een negatieve werkrelatie.
Op het moment dat die keuze zou gemaakt worden, zal ik jouw bedrijf zeker niet saboteren. Ik doe op een professionele manier het nodige doen om mijn werk voor jou af te ronden en  logingegevens te wissen.
Van jouw kant reken ik ook op een respectvolle houding.