fbpx

Denk je eraan online te gaan met je workshop of training?

Je hebt vast al veel uitgedokterd in je hoofd.
Wat je wil aanbieden, hoe je het wil aanpakken.

Super. Dan is het nu tijd om die plannen concreet te maken.
Lijkt het je complex? Geen nood, door alles op te delen in stukjes lukt dit veel beter.

  •  Stap 1: je werkt de grote lijnen van je workshop uit op papier
  •  Stap 2: we maken een salespagina. Hier moet duidelijk zijn voor wie deze workshop is en wat het oplevert voor de inschrijver.
  •  Stap 3: de promotie begint. Ja zelfs al staat er nog geen letter op papier van je eigenlijke lesmateriaal.
    De gesprekken die je aangaat op sociale media en de vragen die geïnteresseerden je stellen, laten je zo goed zien waar de behoefte precies ligt. Jij kan in dit stadium de inhoud van je workshop nog bijstellen.
  •  Stap 4: dan pas begin je de inhoud van de lessen uit te werken. En starten we ook met de technische kant.
    Kies je voor een WordPress website met login of ga je voor een kant-en-klaar online academie platform zoals bijvoorbeeld Teachable?
  •  Stap 5: ik plaats je lesmateriaal (video, pdf, audiobestanden) in de academie.

 

Wat?

  •  ik denk met je mee waar nodig, zowel op technisch vlak als op sales-vlak
  •  ik kan je advies geven over je salespagina, ze zelf maken of het contact met je vaste webbuilder verzorgen
  •  we bespreken de promotie van je workshop: je e-maillijst, je sociale media volgers, Facebook advertenties. Misschien is het zinvol om voor deze training een gratis weggever te creëren.
  •  ik richt je academie in volgens jouw stijl en zet er je lesmateriaal in
  •  je stijl kunnen we zelfs doortrekken tot in je videos: met basis video editing kan ik een herkenbare intro toevoegen, stukjes uit de video uitknippen of bijkomende tekst opplakken.

 

Wat betekent dit voor jou?

  •   je staat niet alleen voor de lancering en inrichting van je online workshop
  •   je hebt iemand die met je meedenkt en je ondersteunt, zowel op technisch als op sales-vlak
  •  jij kan je met een gerust hart richten op de inhoud van je workshop en de opvolging van je klanten
  •  je kan meer mensen helpen – los van locatie – om op hun eigen tempo van jouw expertise te leren.