fbpx

 

 

Email, werkt dat wel nog, mensen krijgen al zoveel emails?

JA, emailmarketing is nog steeds de beste manier om in contact te blijven met geïnteresseerden in jouw bedrijf en aanbod. De contacten op jouw emaillijst zijn bovendien van jou, wat niet kan gezegd worden van je volgers op sociale media.

 

Hoe pak ik dat aan?

Door middel van een gratis weggever en advertentiecampagnes op Facebook en/of Instagram verzamel je consistent emailadressen en laat je je lijst gestaag groeien.

Als coach of trainer is dit je beste vorm van marketing.
Want marketing is van jou laten  horen en je bedrijf laten zien.

Gratis weggever?

Dat is gewoon een stukje van je kennis dat je aanbiedt in een vorm die jou ligt. Dat kan in verschillende vormen:

  • e-book
  • video (serie)
  • challenge
  • webinar
  • checklist
  • mini-cursus

Wanneer iemand jouw weggever heeft aangevraagd via een formulier op je website, krijgt die persoon niet alleen de weggever maar ook enkele opvolgemails. Zo leert die persoon jou en wat je doet kennen.

Nadien komt deze persoon op je nieuwsbrieflijst (noem je nieuwsbrief trouwens nooit nieuwsbrief!).
Met elke mail die jij stuurt heeft die persoon net een beetje meer het gevoel jou te kennen. Omdat je toont dat je hun pijn kent, omdat je toont wat het resultaat kan zijn als ze met jou in zee gaan. Zo bouw je aan een vertrouwensrelatie.

Raad eens waar die persoon naartoe loopt wanneer die beslist iets aan zijn/haar probleem te doen?
Naar jou, natuurlijk! Jij bent ten eerste regelmatig aanwezig in hun mailbox én door het delen van waarde heb je je expert-status verzilverd.

Beetje bij beetje trek je die persoon dus in jouw salesfunnel zodat die uiteindelijk klant wordt.

Een salesfunnel is een marketingterm. Het is eigenlijk een serie stappen waardoor iemand die  jou niet kent langzaam begeleid wordt om klant te worden bij jou.

Dit is het tijdperk van de content marketing.
Marketing met als grootste troef jouw kennis en expertise – dàt is jouw content .

 

Op welke hulp kan jij rekenen?

  • indien nodig help ik je je weggever te stylen in Canva of technisch op orde te krijgen
  • inrichten van je emailmarketingtool, formulier maken en op je website plaatsen (indien ik niet kan werken met jouw websiteplatform, schakelen we daar jouw webbuilder voor in)
  • opzetten opvolgemails op basis van jouw eerste aanzet en braindump
  • opvolgmails instellen in je emailmarketingtool
  • nieuwsbrieven versturen
  • contacten opschonen
  • instellen automatisaties of workflows zodat zoveel mogelijk acties automatisch verlopen
  • je weggever promoten via sociale media en advertenties

 

Wat betekent dit voor jou?

  • gestaag je e-maillijst doen groeien met kwalitatieve contacten
  • door je emaillijst consistent te mailen en je contacten warm te houden, genereer je verkoop
  • wanneer je iets nieuws lanceert, is je emaillijst de eerste bron die je aanspreekt

 

Met welke tools werk ik?

  • Autorespond: mijn favoriete tool en ondertussen ben ik hier een heuse expert in.

Hele fijne Nederlandse tool met goeie support. Wil je (op termijn) een aantal diensten online laten afrekenen, dan wordt het pas echt interessant. Je kan namelijk in dezelfde tool ook een shoppingcart bijnemen. Hierdoor kan je na aankoop onmiddellijk andere acties laten starten, zonder dat je daar dan nog een andere externe tool voor nodig hebt zoals bvb. Zapier. Op en top automatisatie, tot de factuur toe.

 

  • Active Campaign / Mailblue
  • Convertkit