fbpx

Ook als zelfstandige ondernemer of freelancer maak je best werk van marketing.
Marketing is veel meer dan reklame maken.

Marketing is jezelf en je bedrijf laten zien. Marketing is je potentiële klanten laten weten dat jij er bent voor hen en dat jij ze kan helpen.

 

Hoe doe je dat?

Door ze waarde te bieden zodat ze je gaan volgen en jouw fan worden. Zo bouw je aan een vertrouwensrelatie. Mensen leren je kennen en jij trekt ze langzaam in jouw salesfunnel zodat ze uiteindelijk klant worden.
Een salesfunnel is een marketingterm. Het is eigenlijk een serie stappen waardoor iemand die  jou niet kent langzaam begeleid wordt om klant te worden bij jou.

Dit is het tijdperk van de content marketing.
Marketing met als grootste troef jouw kennis en expertise – dàt is jouw content .

Hoe?
Met je blog, een gratis weggever met waardevolle informatie en je sociale media heb je alles in huis om mensen naar jou toe te trekken. Zodat ze jou en je expertise leren kennen. Zodat ze klant worden bij jou.

 

Wat?

  • ik kan je blogtekst nakijken, taalfouten corrigeren, suggesties doen over je schrijfstijl en de blog op je website plaatsen met een leuke foto erbij.
  • je blogs worden regelmatig opnieuw gepost op je sociale media en verwerkt in je nieuwsbrief
  • ik denk samen met jou na over je ideale gratis weggever en maak hem ook: e-book, checklijst, you name it.
  • in samenwerking met jouw of mijn webbuilder zet ik een inschrijfformulier op je website. Zodat mensen zich kunnen inschrijven voor je gratis weggever en nieuwsbrief. Die we trouwens nooit nieuwsbrief gaan noemen.
  • rond deze gratis weggever maken we promotie zodat je nieuwe mensen aantrekt.
  • ik richt je e-mailmarketingprogramma in met opvolgmails: een serie mails nadat iemand zich inschreef voor je gratis weggever.

 

Wat betekent dit voor jou?

  • de content waar jij voor staat, wordt op verschillende manieren gebruikt en naar buiten gebracht
  • om zo te bouwen aan een waardevolle e-maillijst.

Ja, e-mailmarketing werkt nog steeds erg goed. Op voorwaarde dat je waarde biedt. Geen snel in elkaar geflanste artikels, geen continue stroom verkoperige e-mails. Content waar je potentiële klant iets aan heeft. Die haar of hem helpt bij een probleem. Waardoor zij of hij jou gaat zien als de expert op dat domein.