fbpx

Het is erg verleidelijk om gewoon even op de knop ‘promoten’ te klikken op je Facebook pagina.
Maar, dit is zo goed als weggegooid geld.

Facebook  en Instagram advertenties zijn een belangrijk onderdeel van je marketing.

Mits ze op voorhand goed doordacht en uitgetekend worden.
Mits ze correct worden ingezet volgens het doel dat je ermee wil bereiken.
Mits de business die erachter zit ook goed is ingericht: is de opvolging na de advertentie in staat van een bezoeker een klant te maken? Biedt je website een heldere kijk op wat je doet? Is je aanbod helder gestructureerd?

Wanneer je het niet goed aanpakt met al deze zaken, kan je net zo goed geld door het raam gooien, dan heeft de gelukkige vinder er nog wat aan. Daarom nemen eerste campagnes wel wat tijd in beslag. Maar nadien heb je een advertentie setup die je kan hergebruiken en alleen maar moet blijven checken en optimaliseren.

 

Waarvoor zet je advertenties in?

  • om verkeer naar je website te trekken met bijvoorbeeld een goeie blog
  • om je gratis weggever & challenges te promoten en zo je emaillijst te laten groeien
  • om inschrijvers voor je webinar te vinden

 

Wat?

  •  uittekenen wie het doelpubliek is, wat je met de advertentie wil bereiken
  •  meedenken met verschillende versies teksten en afbeeldingen bij de advertentie
  •  jouw video van ondertiteling en logo voorzien (basic video editing)
  •  de advertentiecampagne technisch opzetten in jouw advertentieaccount
  •  de advertentiecampagne opvolgen en de statistiek in een eenvoudige excel gieten zodat we de resultaten kunnen meten en evalueren
  •  de advertentiecampagne optimaliseren en opschalen

 

Wat betekent dit voor jou?

  •  je budget voor Facebook advertenties wordt optimaal benut
  •  je kan op iemand rekenen voor de evaluatie van je advertenties: welke doen het goed, welke minder
  •  met goed doordachte advertenties kan je je e-maillijst en webinars flink laten groeien
  •  je advertentiecampagnes worden verzorgd door een professional, dat merk je aan de resultaten